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Forschungsberichte

Übersicht über die Forschungsberichte der FHS St.Gallen.


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Die Integration von Social Media in die Marketingkommunikation

Social Media verändern nachhaltig die Kommunikationspraxis und bieten Unternehmen die Chance, neue Möglichkeiten der Kommunikation zu nutzen und intensiver denn je in einen gewinnbringenden Dialog mit dem Kunden zu treten. Wichtig für den Erfolg ist, Social Media stimmig in die Marketingkommunikation zu integrieren und mit den bestehenden Kommunikationsmöglichkeiten optimal zu verzahnen. Dabei bringen Social Media viel Neues mit sich, ändern aber auch nicht alles. Grundsätzliche Marketingregeln behalten weiterhin ihre Gültigkeit bzw. müssen bei der Implementierung von Social Media noch präziser beachtet werden.

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07.08.2012 | social_media , marketing , kommunikation , kmu
Art der Arbeit:
Autor/-in:
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Forschungsberichte
Sigrid Hofer, Dietmar Kremel

17.03.2011
 
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Die Bettpfanne - Ein Relikt aus alten Zeiten

n.V

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07.08.2012 | ausscheidung , hilfsmittel , pflegeforschung
Art der Arbeit:
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Wissenschaftliche Texte
Heidrun Gattinger

21.03.2011
 
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Social Media erfordern grundlegenden Wandel des Kommunikationsparadigmas

Zur Sicherung des langfristigen Erfolgs von Social Media Marketing sind konsequent umgesetzte operative Massnahmen und ein gelebtes Empowerment der Mitarbeitenden erforderlich. Damit gelingt es Unternehmen, den «Spielregeln» und Anforderungen der Social Media optimal gerecht zu werden und von Social Media bestmöglich zu profitieren.

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07.08.2012 | social_media , marketing , kommunikation
Art der Arbeit:
Autor/-in:
Herausgeber/-in:
Projekteingabe:
Forschungsberichte
Mag. Sigrid Hofer, Prof. Dr. Dietmar Kremmel

29.03.2011
 
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From e-commerce to e-commerc 2.0: The changing role of the customer

Abstract: The eCommerce developments during the last two decades show how the role of the customer dramatically has changed. Being at the end of the one-way digitalized value chain in the beginning, today the customer can be actively participate in value creation in different roles such as expert, consultant, designer, or seller. Today, consumers are at eye-level with suppliers. Web 2.0 provides a variety of opportunities for the consumers to interact with suppliers but to interact among each other as well beyond the suppliers' communication channels enabling social commerce. For the consumer this means on the one side that he or she gets more power and more independence to follow his or hers own interests. To do so, respective competencies are required. On the other side the consumer carries more responsibility as, e.g., wrong evaluations or feedbacks may have a major impact on companies, brands, or even single persons. A respective media- and information literacy is crucial in order to benefit from the new developments and in order not to get lost or even to suffer.

 
07.08.2012 | e_commerce , social_media , web_2.0 , e_commerce_2.0
Art der Arbeit:
Autor/-in:
Herausgeber/-in:
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Wissenschaftliche Texte
HansDieter Zimmermann

04.11.2010
 
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The Individual in the Information Society: A Summary of Recent Developments

Abstract: This paper addresses the impact of ICT on the changing role of individuals in the information society in their different roles. It attempts to summarize the developments and provides a respective context. Therefore, we first give a summary about impacts of ICT developments on the level of societies, organizations, and individuals. Then we take a more detailed view on the individual and his or her role as a consumer within the commercial world. We summarize the ICT impact on commerce and the emergence of eCommerce and especially eCommerce 2.0. What we can see is that individuals, especially individuals in their role as consumers, are no longer at the end of any value chain but an integrated part of value creation. ICT can be seen as the main enabler for the changing role of individuals be it as consumers, patients, or citizens.

 
07.08.2012 | social_media , e_society , informationsgesellschaft
Art der Arbeit:
Autor/-in:
Herausgeber/-in:
Projekteingabe:
Wissenschaftliche Texte
HansDieter Zimmermann

23.03.2011
 
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