Skip to Content

Forschungsberichte

Übersicht über die Forschungsberichte der FHS St.Gallen.


Dokumentation zur Erfassung von neuen Beiträgen

Download der Vorlage für den Abstract

Content with tag social media .

Social commerce research: An integrated view

Vollständige Referenz:

 

Social commerce research: An integrated view
by: Lina Zhou, Ping Zhang, Hans-Dieter Zimmermann
Electronic Commerce Research and Applications, Vol. 12, No. 2. (April 2013), pp. 61-68, doi:10.1016/j.elerap.2013.02.003   (final draft)
 
Abstract:
Social commerce has quickly emerged as a new area of inquiry for both practitioners and researchers, suggesting the potential impacts of social media and social networking technologies and services in shaping commercial channels on and off the Internet. This essay starts by providing a brief overview of social commerce research and practice in light of the wide attention it has drawn in the industry. Then, we propose a research framework with an integrated view of social commerce that consists of four key components: business, technology, people, and information. The framework helps us understand the development of social commerce research and practice to date. Subsequently, we report some preliminary findings from a bibliometric study of academic and industry publications in social commerce to reveal recent trends and research topics, as well as some verification of the research framework. Finally, we discuss five articles in this special issue and categorize them in terms of the proposed social commerce research framework.
 

 
16.05.2013 | social media , social commerce , ecommerce , social networking , social shopping
Art der Arbeit:
Autor/-in:
Herausgeber/-in:
Projekteingabe:
Wissenschaftliche Texte
Lina Zhou, Ping Zhang, Hans-Dieter Zimmermann
HansDieter Zimmermann
 
Average (0 Votes)


The Many Facets of Creative Innovation Management

Motivating employees to come up with creative ideas and to develop them further until they become innovations is a capacity increasingly crucial for success. Methods and concepts from science can help to foster innovation ability and decision reliability.

Vollständige Arbeit als PDF: Download
 
05.04.2013 | trends , innovationsmanagement , innovation , trend analysis , social media , open innovation , crowdsourcing , creativity
Art der Arbeit:
Autor/-in:
Herausgeber/-in:
Projekteingabe:
Forschungsberichte
Lukas Schmid, Thomas Utz
Lukas Schmid
1. April 2013
 
Average (0 Votes)


Braucht die Soziale Arbeit Freunde oder "Freunde"?

Die Aussage, dass Social Media dabei sei, nicht weniger als "die Welt" zu verändern, ist Gemeingut geworden. Massenmedial wird eine Aufgeregtheit inszeniert, die Euphorien pflegt, Ängste forciert - oder beständig zwischen Euphorie und Angst oszilliert. In diesem Umfeld beschäftigt sich Soziale Arbeit mit Neuen Medien. Die Autoren Reto Eugster und Selina Ingold haben das Thema in einem Fachartikel aufgegriffen und einen Zwischenstand zu Social Media in der Sozialen Arbeit versucht.

Vollständige Arbeit als PDF: Download
 
17.09.2012 | social media
Art der Arbeit:
Autor/-in:
Herausgeber/-in:
Projekteingabe:
Wissenschaftliche Texte
Selina Ingold, Reto Eugster

2012
 
Average (0 Votes)


Suche

Bitte geben Sie unten den gewünschten Suchbegriff ein. Es erscheinen im Anschluss alle Einträge die Ihren Suchbegriff enthalten.
 

Impressum / Hilfe

FHS St.Gallen
Hochschule für Angewandte Wissenschaften
Postfach
Rosenbergstrasse 59
9001 St.Gallen
Switzerland


Kontakt für technische und inhaltliche Belange:
ephesos@fhsg.ch

 

Erfassen von neuen Beiträgen
Download Dokumentation